پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 227950
آگاهي تيم مذاکره کننده ايران از لغو نشدن تحريم ها
تاریخ انتشار : 1396/01/20 09:45:30
نمایش : 1500
عضو سابق تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي آمريکا گفت: تيم مذاکره کننده‌ي ايراني از اينکه همه‌ي تحريم‌ها لغو نمي‌شود آگاه بودند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، ريچارد نفيو، عضو سابق تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي آمريکا که به دليل نقشش در طراحي تحريم‌ها ضد ايران به «معمار تحريم‌هاي ايران» معروف شده در مقاله‌اي پيشنهادهايي براي وضع تحريم‌هاي جديد عليه ايران همزمان با اجراي برجام (توافق هسته‌اي ايران و گروه 1+5) ارائه کرده است.

«نفيو» در اين يادداشت در پايگاه «هيل» تصريح کرده که به عنوان يکي از مدافعان توافق هسته‌اي ايران و گروه 1+5 مخالفتي با اعمال تحريم‌هاي جديد عليه ايران ندارد.

وي که تا فوريه سال 2013، رياست معاونت سياست‌هاي تحريمي در وزارت خارجه آمريکا را به عهده داشته مي‌نويسد: «آمريکا در برجام نه تمام اهرم فشار خود عليه ايران را از دست داده و نه حق و توانايي براي اعمال اقدامات هدفمند عليه اين کشور به دليل اقدامات ناسازگار با برجام يا خارج از حيطه آن را.»

«نفيو» همچنين ادعا کرده که ايراني‌ها در توافق هسته‌اي اين موضوع را پذيرفته‌اند که در صورت پابرجا ماندن «نگراني‌ها بر سر تروريسم، حقوق بشر و مسائل ديگر» پيوستن دوباره کشورشان به اقتصاد جهاني با مشکل مواجه خواهد شد.

«ايراني‌ها اين موضوع را پذيرفتند که پابرجايي نگراني‌ها بر سر مسائل تروريسم، حقوق بشر و موارد ديگر، ظهور مجدد ايران در عرصه اقتصاد جهاني را با مشکل مواجه خواهد کرد.»

نفيو، به علاوه مدعي شده که مذاکره‌کنندگان هسته‌اي ايران درباره اينکه واشنگتن حق اعمال تحريم‌ها را حفظ خواهد کرد نيز آگاهي داشته‌اند.

او نوشته است: «آنها (مذاکره‌کنندگان ايراني) مي‌دانستند که ايالات متحده حق استفاده از تحريم‌ها، البته به شکل محدودتر آن قبل از برجام را حفظ خواهد کرد.»

فارس

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html